Három gyorsasági szakasz után Csomós Miklós és Bán Viktor vezet a WHB Győr Rally. A második helyen 6.9 másodperces hátránnyal Vincze Ferenc és Percze Nándor áll, a harmadik Bútor Róbert és Tagai Róbert.

Csomós Miklós (1. hely): Minden jól ment eddig, háromból hármat nyertünk, nehéz lenne mit kifogásolni. Tetszik az autó, tetszik a tempó, nincs túlfeszítve, azt gondolom, hogy látszik mennyire hasznos, hogy külföldön tudunk menni ilyen sok versenykilométert. Élvezzük minden pillanatát. Picit gyorsak a pályák, ehhez nehezebb hozzászoknom, mert külföldön picit technikásabbak, de örülünk. Jó érzés itt lenni, mindig jó Magyarországon versenyezni, sok szurkoló van, elégedettek vagyunk.

Az első gyorsasági komoly ébresztő volt, rájöttél arra, hogy amit azt gondolod, hogy picit fékesebb, az simán elmegy padlón. A második körre az Olaszfalu-Tés szerintem sokkal koszosabb lesz, illetve a Nagyveleg szakasz vége is picit koszosabb lesz.

Bútor Robit sajnálod, hogy félig murvás szettel megy, és így nem tudtok vívni?

Jobb a viszonyunk annál, minthogy egymást belekergessük a hülyeségbe (nevet), úgyhogy jó ez így mindkettőnknek. Nyilván egy ilyen értékű autóval ő sem szeretne kockáztatni,  Ha a Citroen valahol picit odaér, az 10-20 milliónál kezdődik, így megértem a tempóját, mi még fiatalbbak vagyunk, így vannak dolgok, amik nem számítanak.

foto: MGR_Images

Vincze Ferenc (2. hely): Próbálunk olyan sebességet diktálni, hogy a céljainkat el tudjuk érni. Eggyel Friciék előtt kell végeznünk, ez egyelőre teljesül, ezt szeretnénk folytatni. Mixivel most nem akarunk harcba szállni, nekünk tökéletes lenne ez a második hely. Reméljük Nyíregyházán majd rá tudunk tenni még egy lapáttal.

Nehéz megállni, hogy ne csatázzatok Mixivel?

Nagyon nehéz. Picit presztizskérdés is lenne, de mindig mondja Nándi és a csapat is, hogy nem, nem, próbáljunk olyan tempót menni ami biztonásgos és gyors is, és Frici előtt legyünk. Ezeken a pályákon azért ez nem könnyű, mert nagy az átlagsebesség. Vannak részek,  ahol úgy éreztem, hogy elsóroltam, mert voltak kérdőjeles helyzetek, hogy lemegy padlón vagy nem. Vannak helyzetek, amikor azt elnyomnám, most nem mindet nyomtam el, ami látszik az időnkön. Mixi nagyon gyors, jót tett neki ez a sok versenykilométer, szerintem ha nyomnánk neki, akkor is nehéz lenne vele csatázni.

foto: MGR_Images

Farnadi Ágnes (6. hely): A másodi gyorsasági utolsó harmadában éreztük, hogy

nagyobb baj van, de abban bíztunk, hogy csak defekt. Aztán etapon éreztük, hogy nem fog megoldódni. Szervó nélkül beállni egy nagyon tempós Nagyveleg gyorsaságira az nem annyira vicces, mert nem tudtuk, hogy beáll e a szervó teljesen. A probléma az, hogy egyszer-egyszer eltűnik a rásegítés, erre pedig egy komoly féktávon vagy tempós kanyarban lehetetlen rákészülni, ilyenkor nyilván bízol a szerencsédben.

Bízunk benne, hogy nem olyan a gond, hogy nincs hozzá alkatrész. A csapat rutinos, így ha rajtuk múlik, nem lesz probléma, megyünk tovább.

foto: MGR_Images

Klausz Kristóf (4. hely): Van benne bőven. Pontosabban kell mennünk, gyorsabban, de negyedik-ötödikben ennyire pontosan befordulni minden kanyarban nehéz. Rizikót kell vállalni, és minden kanyarban benne van a kockázat. Persze ez jó is, új kihvás, eddig ilyennel ritkán találkoztunk, és annál nincs jobb érzés, mint amikor egy ilyen kanyar megvan és utána kijövünk belőle, csak előtte kell fogcsikorgatva beleérkezni és tényleg nagyon képben kell lenni a pályákkal.

A dobogóból nem szeretnék engedni, de a hosszú és sorsdöntő nap holnap lesz, bármi megtörténhet még. Stabil, konstans eredményt kell hoznunk és fokozni a tempót. A hangulat nagyon jó, ennek a városnak már nagy szüksége volt a rallyra, és jó látni, hogy várják is az emberek.

foto: MGR_Images

Német Gábor (7. hely): Az elején elég nehézkes volt, mert a reggeli körre nem volt ideális a beállításunk, sokat csúszkáltunk. A második felig sem volt az igazi, a fényes, fehér aszfalt után kezdett működni az abroncs, onnan sokkal jobb volt. A mésodik körre most legszívesebben mindent megváltoztatnék, megpróbálunk a Salgó Rally beállításaihoz visszanyűlni, és reméljük működni fog.

 

foto: MGR_Images

Bútor Róbert (3. hely): Ezt a konfigurációt ezen az autón nem használta még senki, mi vagyunk a tesztpilóták, élesben, versenykörülmények között. Lehet vele menni, de persze nem merek úgy, ahogy a megszokott szettel, de nem megyünk lassan. Az első gyorson kimondottan meglepődtem, mert ott az első három kilométeren tényleg úgy mentem, hogy azt sem tudtam, mi fog történni. Aztán lekezdtem bátorodni, ahogy éreztem, hogy működik, és ahhoz képes nagyon jó időt mentünk. A második, harmadik gyorson már érezhető volt, hogy felhordásos, szűk, ott kicsit visszafogottabb voltam, de nem vagyok csalódott. Örülök, hogy tudunk menni, és sokáig így marad. Ez is egy szakmai feladat, ebből a konfigurációból kihozni a legtöbbet, szeretnék a következő körben egy picit gyorsabban menni, de kizárólag a biztonság szem előtt tartásával hiszen a murva váltó és murva hátsó differenciálmű nem erre a pályára való, és ezt el is tudom fogadni, hiszen nem élethalálharcot vívok. Szeretnék menni, szeretném, hogy lásson a közönség, szeretnénk élvezni, úgyhogy ennek tudatában megyünk tovább.

foto: MGR_Images

Matics Mihály (8. hely): Régen tudtam ennyire lazán, felszabadultan menni. Most az autó is úgy viselkedik alattam, ahogy nekem tetszik, élvezem nagyon. A pályák tetszenek, jó érzés, hogy ott vagyunk az Rally2-esek között. Néhol már feszegettem a határokat, de ehhez kell az autó is. Egyenes kormánnyal megyek lapjáva, élvezem nagyon. A következő körben marad minden, csak a hangosítást kell kicserélni, mert eltörtört a csatlakozó, és nem hallom a navigátort.

Nagy Attila (Cseh Vilmos navigátora, 10. hely): Vigyorgok. Az első gyorson nem kívánta a szervezetem a hosszú, nyújtott nagy tempós kanyarokat. A második gyorsra jött vissza az érzés, és amikor lecsúsztunk az út szélére még akkor sem remegett meg a hangom, úgyhogy alakul minden. Eredménykényszer nincs, a lényeg, hogy érjünk be és érezzük jól magunkat. Cseh Vilin csak egyfajta nyomás van, hogy jó zenét hallgassunk etapon, mert az átbeszélőre rá tudunk csatlakozni bluetooth-szal, és jót bulzunk a pályák között. Mixiéket persze figyelem, le a kalappal ahogy mennek, szenzációs ez a tempó.

Ifj. Tóth János: Nem csak a Peugeot Kupát figyelem, van egy két barátom az elejében is, és őket is követem. A versenyen nagyszerűen érzem magam, eddig szenzációs, jó, hogy visszajött ide a rally. Utoljára 1999-ben indultam itt emlékeim szerint, a Corolla WRC-vel. Ez a verseny felpezsdíti az idei naptárat, jó, hogy van egy új helyszín is a bajnokságban. A tempó nagyon gyors, de most mondta Tóth Imi, hogy a Tényő-Ravazd szakaszon helyenként 210-et mentünk az erdőben ott a középső részen, ami viszonylag gyors. Én erre annyira nem emlékszem, de jó, hogy itt van Imi és elmondta.

Hoffer Zsolt: Reggel hatkor kezdtem a pályákon, és minden rendben volt, köszönjük a nézőknek, hogy biztonságos helyekre álltak, időben kiérkeztek. A pályák gyorsak, de a biztonsági zónák megfelelően lettek kialakítani és a csatából látszik, hogy tudatosan versenyeznek a pilótáink és a bajnoki cím kezd körvonalazódni, bár Turán Fricit nem szabad sosem leírni, mert csodákra képes. A versenyzők javarészt élvezik, persze van aki nem szereti ezt a végsebességen autózást, de mindenből tanulunk, és ezekkel a tapasztalatokkal is igyekszünk még tovább emelni a bajnokság szinvonalát.

Tegnap este fanatsztikus volt a hangulat. Kimentem a nézők közé, és frenetikus volt az ováció ami fogadta a versenyzőket. Megvalósult az a cél, amit szerettünk volna, hogy közelebb vittük a rallyt az emberekhez. Győrben, ahol nagyon rég láttak versenyutót. Péntek este pályabejárást láthatták a versenyutókkal, vasárnap pedig a belvárosi gyorsaságin a verseny üzemmódban közlekedő autóknak szurkolhatnak.

foto: MGR_Images