Hat gyorsasági szakasz után vezeti a WHB Győr Rallyt a Csomós Miklós – Bán Viktor kettős az első versenynap végén. A páros minden gyorsasági szakaszt megnyert. A második helyen a Vincze Ferenc – Percze Nándor duó áll, nekik Turán Frigyesék előtt kell célba érniük, hogy bajnokok legyenek a WHB Győr Rally végén. Turánék első körben tapasztalt szervóhibája továbbra is fennál, így csak hetedikek, komoly lemaradásban vannak Vinczéék mögött.

Bútor Róbert a Citroen C3 WRC-vel murvás hajtáslánccal teljesítette a napot, az aszfaltos pályákon ez komoly hátrány volt, ennek ellenére élvezték a versenyzést. A Peugeot Kupában hatalmas a csata, Határ Attila és Éhn Dániel 1.2 másodperccel vezet Zagyva Lajos és Sitzer Gábor előtt. Bertalan Mártonék 18 másodperces hátránnyal a harmadikak.

Csomós Miklós (1. hely): Nagyszerű volt ez a nap, jól éreztük magunkat, az eredmény is nagyon jó. A lassító miatt kapott büntetés bosszant, remélem sikerül eltöröltetni, mert semmiféle nyom nem látszik az autón, szerintem egy bála nyomot hagy, ha érintjük. Ezt leszámítva minden rendben, tényleg most látszik az ERC-n szerzett rutin, könnyen jönnek a jó idők. A lelkünknek is nagyon kellett ez, a Barum siker után, jó érzés itthon is jól menni. A szurkolók fantasztikusak, minden pálya végén kapjuk az üzeneteket, érezzük a szeretetet, jó itthon menni.

Vasárnap folytatjuk szeretnénk nyerni, mert régen álltunk a dobogó tetején, és versenyt nyerni mindig nagyon jó.

foto: MGR_Images

Vincze Ferenc (2. hely): Úgy terveztük ezt a napot, ahogy be is fejeztük, remélem holnap is sikerül tartani magunkat a tervhez. Próbálnk nem belemenni semmilyen butaságba, semmilyen túlvállalásba. Nekünk ez így tökéletes.

Ezeken a pályákon most mentünk elsőre, így az első körben sokat hagytunk benne, délután pedig tudtunk ezeken a helyeken rizikómentesen javítani, ezért jobbak lettek a délutáni idők. Holnap a Tényő-Ravazd pálya gyors lesz, de szűk és hepehupás, a Rábaring inkább nézőbarát, Monza Rally Show jellegű szakasz lesz, nem beszélve a belvárosi gyorsaságiról. Abban bízok, hogy ezek jó szórakozást jelentenek a nézőknek és nekünk is.

foto: MGR_Images

Bútor Róbert (3. hely): Mnimálisat javultunk délutánra. Meglepő volt, hogy Cseszneken 2 másodperccel mentem jobbat, mint először, amikor végig tapogatóztam. Másodszorra viszont keményen precízen átnyomtam, de úgy látszik még mindig vannak csodák, és 30 év versenyzés után is meglepődik az ember. Az autó karcmentes, az élmezőnyben mentünk a nem ideális setuppal, ennél többet ebből a napból nem tudtunk kihozni. Örülök, hogy elindultunk, örülök, hogy a fiúk megoldották, örülök, hogy a mérnököm azt tanácsolta, hogy próbáljuk meg.

A holnapi nap kérdéses. A francia mérnök és a magyar mérnököm most gondolkodik, hogy szabad e ezzel a setuppal bemenni a Rábaringre és a városi szakaszra. Ma gyors pályák voltak, kis kanyarokkal, jó minőségben, a holnapi pályák más jellegűek, szűk kanyarokkal, padkákkal. El kell dönteni, hogy bevállaljuk e a kockázatot, hogy károsodhat a hajtáslánc. Egy aszfalt váltót így is venni kell, kettőt nem szeretnék, de ha azt mondják a mérnökök, akkor folytatjuk, ha nem, akkor este, szomorúan abbahagyjuk.

foto: MGR_Images

Velenczei Ádám (4. hely): Kicsit jobbra számítottam, az első körben volt egy diffi problémánk, amit a szervizben helyre tudtunk tenni. A pozíciónk jó a harmadik hellyel, de el vagyunk maradva az előttünk levőktől. A tempós gyorsokon aki hosszú váltóval indult 200 felett is tudott menni, nekünk 183-nál leszabályzott, emiatt sokat kaptunk. Kicsit sajnálom a Csesznek gyorsaságit, szerintem nem rallypálya, inkább gyorsulási versenyt lehetett volna rendezni. Holnap jobban fekszenek nekünk a szakaszok, bízok benne, hogy tudunk közeledni, a többieket pedig jobban leszakítani.

A Mecseken is fenállt a problémánk a diffivel, a teszten is más pályán voltunk és az ottani beállítások ezen a csúszós pályán nem működtek, de most megoldottuk Látjuk mi az irány, van két versenyről tapasztalatunk, és ez jövőre előny lesz, mert mi megyünk először ezzel az autóval, és nekünk lesz a legtöbb tapasztalatunk.

foto: MGR_Images

Német Gábor (5. hely): Örülünk, hogy itt vagyunk az első nap céljban. A második kör jobban sikerült, működött amit elterveztünk, emiatt még jobban sajnálom az első kört. Az utolsó szakaszon a nyomban volt két szikla, elrántottam, hogy ne kapjunk defektet, emiatt picit lecsúsztunk az árokba, ott maradt pár másodperc.

Janikával sokat tanakodtatok a harmadik gyorsasági után, mi volt a téma?

Vele mindig sokat tanácskozunk, próbálom kikérni a véleményét. Nagyon sok mindenben tud segíteni, elmondja a meglátásait a beállításokról, ismeri jól a pályákat, én pedig próbálom átfordítani a Hyundaira. Holnap szeretnénk jobban menni picivel, az autóban szerintem több van, remélem bennünk is. A hátrányunk az, hogy a Skodáknál kb. 10 km/h-val alacsonyabb a végsebességünk. Az elöl levők nagyon gyorsak, de ezt kell megoldani, bízom benne, hogy holnap még közelebb kerülünk.

foto: MGR_Images

Klausz Kristóf (6, hely): Rizikóztunk, így egy lassítónál nem tdtunk megállni. Nem akartuk összetörni az autót, így nullára fékeztem és jobbról kerültük, ezért kaptunk egy jogos büntetést. Próbálunk versenyben maradni, most már küzdeni kell a dobogóért, úgy látszik nekünk a könnyű eredmény sosem jön össze, mindig harcolni kell. Vasárnapra nincs tervünk, ráállunk a gázra.

foto: MGR_Images

Turán Frigyes (7. hely): Még mindig a szervóval küzdünk, pedig azt hittük sikerült megjavítani. Egy tömítés hibás, valószínűleg a cső is, így este mindent kicserélünk. Most rosszabb volt, mert csak a negyedik szakasz feléig volt jó, utána teljesen elment a szervó. Gyalázatosan lassan tudtunk menni, pedig megpróbáltam a maximumot kihozni. Egy lassítóba is beragadtunk emiatt, a felhordásokat sem tudom lereagálni, ezért minimális kockázattal próbáltunk lejönni.

Nem adom fel. Szeretek autóversenyezni, szeretem a rallyt, szeretem ezt a kocsit is, A mai napot elfelejtjük, és holnap kicsit hátrébbról kezdve ugyan, de szeretnék gyorsan menni.

foto: MGR_Images

Határ Attila (Peugeot Kupa 1. hely): A városban sem hagy minket békén. (Zagyva Lajos) Megelőzött, hogy előttünk legyen, de most a szerviz előtt visszaelőztem. (nevet) A Mecsekre is a Salgón mutatott formát akartuk átvinni, de az ott nem sokáig tartott. Most megvan, szerintem jó formában vagynk, de Zagyvával nehéz megbírkózni. Viszonylag helyi, bár nem tudom ez sokat jelent e. Marci (Bertalan Márton) is jó időket megy, szóval jó verseny van, nagyon jó menni így. Nem tudom, mentem e már ilyen gyorsan valaha.

Holnap is jó versenyre számítok, a Rábaringen úgy hiszem sok dolog el fog dőlni. Sokat szlalomoztam, remélem annak ott hasznát veszem majd.

Zagyva Lajos (Peugeot Kupa 1. hely): A városban a lámpáknál sikerült megelőznöm (Határ Attilát), de csak azért , hogy érezze, hogy sokáig nem tartható ez az eredmény, de a végén csak visszajött. (nevet) Nagyon élvezzük a csatát. Ők kaptak egy lassító büntetést, és aztán mi abba egy picit belealudtunk. Volt nyolc másodperc körüli előnyünk, de a büntetésüket törölték, mi meg maradtunk a helyünkön. Nem baj, jól mennek elöl, mindenki nagyon ügyes, mi meg kapartatunk utánuk. Nem adjuk a bőrünket.

Ez az igazi rally. Az autók közt nincs különbség, csak a gumi, vagy a lengéscsillapító beállítások, így ha harc van, akkor csak tizedek vannak közöttünk. Ez nagyon jó, ráadásul új pályákon, új helyszínen, remek hangulatban. Holnap rettentő komoly nap lesz, a Tényő-Ravaszddal, a Rábaring rejtelmeivel, szóval nem lehet még szétosztani a serlegeket.

foto: MGR_Images