Négy gyorsasági után Csomós Miklós és Nagy Attila 16.4 másodperc előnnyel vezeti a II. WHB Győr Rallyt. A második helyért Turán Frigyes, Német Gábor és Velenczei Ádám csatázik.

Négyből négy gyorsaságit nyertek Mixiék, és a több mint 15 másodperces előnyt apránként építették fel. Az első szakaszon az eső is megtréfálta a mezőnyt, a különbségek az élen mégsem voltak nagyok, sőt, Csomósék 4.9 másodperccel nyertek Németék előtt, de Velenczei is csak 5.2-del volt lassabb és Turán is csak 5.7-del.

A Kisgyónbánya-Csőszpuszta gyorsaságin Frici megtáltosodott és 9 tizedre érkezett Mixiék mögött, itt Német és Velenczei hátránya nagyobb volt (6.6 és 8 másodperc), ennek köszönhetően Turánék a második helyre léptek.

foto: MGR Images/Makai Gergely

A harmadik szakaszon szinte lemásolták az első gyorsasági eredményét. Mixi 121.8 km/órás átlaggal lett első, Turán 4.4-re követte, Velenczei viszont tizedre azonos idővel lett harmadik és Német Gábor is csak 4 tizeddel volt lassabb náluk.

 

A Rábaringen rengeteg szurkoló várta a mezőnyt. Turánnak nem ment jól, egy lassítóval is gondja akadt, és Német Gábor is csak annyit mondott a beíróban, hogy becsapós a pálya. A skodás páros viszont csak egy tizeddel volt lassabb a szakaszt nyerő Csomós mögött, míg Turán hét másodperc feletti hátránnyal ért célba. Velenczeinek viszont jobban ment, így 1.6 másodpercre faragta a hátrányát Turán mögött, de a második helyre Németék léptek.

 

Az élmezőnyben így az helyzet, hogy Csomósék magabiztosan versenyeznek, mögöttük pedig megy az adok kapok, aminek köszönhetően a dobogóért harcoló trió lassan lemarad Mixiéktől. Az ötödik Osváth már nagyobb hátrányban van, közel egy percre kerültek Mixiéktől.

foto: MGR Images/Makai Gergely

A Peugeot Kupában már az első szakasz megkavarta a lapokat. Czékmány saját bevallása szerint is hibázott, ezzel félperces hátrányba került. A leggyorsabb viszont Berta László lett, úgy, hogy elment a kocsin a fék, a végén már kézifékkel lassította az autót, mégis 3.2-vel jött jobbat, mint Viszlóék. A következő szakaszon Bertáék sajnos kiálltak, Határ Attila pedig az élre állt és ott is maradt a nap feléig. Czékmány Norbert lassan kapaszkodik felfelé, de soknak tűnik az első szakaszon összeszedett hátrány, igaz Határ Attiláékon majd másodpercet faragtak a lemaradásból, ezzel 16.6 a különbség a kupában.

foto: MGR Images/Makai Gergely

Az RC4-ben viszont nem a Peugeot Kupa versenyzői a leggyorsabbak, Ifj Fogarasi Attila ugyan panaszkodott a kemény beállításokra, mégis vezeti a géposztályt.

Az ORB2-ben három gyorsasági után a Rónavölgyi-Percze páros vezet, a második szakasz után még első helyen álló Várnai Dávid a hármas gyorsaságin megállt a pályán. A második helyen Baksaiék, a harmadikon Görög Péterék állnak.

A Historic bajnokságban Wirtmann Ferenc és Kerekes József 31 másodperc előnnyel várja a délutánt Kerkes Péter előtt.

foto: Sári Péter

 

Csomós Miklós (1. hely): Úgy kezdtünk, mint tavaly, annak örülünk, hogy jól érezzük magunkat az autóban, nincs túlfeszítve, próbálunk minél simábban menni, minél nagyobb fékkel és nagyobb gázadással. Lehet, hogy ez kicsit hülyén hangzik a raliban, de tényleg úgy, hogy Attila a lehető legkevesebbet lógjon az övön, azaz nincs olyan erős féktáv, nincs olyan erős kigyorsítás, úgy mintha tojáson lépkednénk. A lendületet szeretnénk megtartani és úgy néz ki ez jól megy.

Az elején az eső okozott gondot?

Egy kicsit megijedtem. Annyi szerencsénk volt, hogy a videósunk kint állt az egyes gyorson és folyamatosan mondta, hogy a háromnegyedénél teljesen száraz, de ahol megálltunk beöltözni ott is tiszta víz volt a pálya, úgyhogy egy picit okozott fejvakarást. Tudtam, hogy mindenki ugyanezzel a gumival van kint, úgyhogy előny nem származhat belőle másnak sem.

A jobb tükör hiánya okozott hátrányt? (az első szakaszon hagyták el)

Etapon egy picit rossz, az előzéseknél nem tudok belenézni. Attilával pont azt beszéltük, hogy hiányzik. Állítólag megvan, hozzák be a srácok, mi pedig majd picit honoráljuk nekik.

A következő körben mi lesz a stratégia?

Ugyanez. Nem szeretnénk nagyobb előnyt kiautózni, de azt sem, hogy közelebb kerüljenek. Valószínűleg ezekkel az abroncsokkal is megyünk tovább, úgyhogy semmi extra, csak élvezzük.

foto: MGR Images/Makai Gergely

Turán Frigyes (3. hely): A technikás, dobálós, murvás pályákat nagyon szeretem, azt gondolom az az igazi ralipálya, emiatt mentünk jót a másodikon. A többin viszont nem tudunk nagyon közel menni Mixihez. A Rábaringen a rajt után nem tudtam áttenni másodikba és ott is veszítettünk legalább másfél másodpercet. Ez kivett a ritmusból és utána elkezdtem nagyon feszíteni és túlságosan beengedtem féktávokon, nagyon agresszíven mentem és ez nem volt ott jó. Nem vagyok feldobva. Azt tudjuk, hogy van nyomatékbeli hátrányunk az újabb autókhoz képest, de ahol lóerőhátrányban vagyunk, ott a Skodák ránk ugranak. Ha azt tudnám mondani, hogy mindent szuperül csinálok és így vagyok, akkor ez van, de most picit haragszok magamra.

Egy kis pihenő és délután mindent szuperül csinálsz?

Nincs semmi baj, megyünk tovább, itt vagyunk, az autó sértetlen, szuper minden.

foto: MGR Images/Makai Gergely

Velenczei Ádám (4. hely): Reálisan azt kell látni, hogy a második helyért tudunk csatázni, Mixiék nagyon gyorsak. Nagyon rosszul sikerült a második gyors, ott kaptunk hét-nyolc másodpercet. nem sült az a beállítás, amit gondoltam, bizonytalan volt az autó, nagyon csúszott a felhordásokon. Utána Tés és a Rábaring jó volt, és mi is jobban felszívtuk magunkat, remélem ezt visszük tovább. A pályák nagyon jók, Kisgyón talán defektveszélyesebb lesz, de gyorsulnunk kell, mert itt vagyunk hárman egy rakáson, négy másodpercen belül, ebből még bármi lehet.

Ez a legjobb, nem?

Szeretünk meccselni, de akkor a legjobb, ha te jössz ki a végén a legjobban, úgyhogy ez a cél.

foto: MGR Images/Makai Gergely

 

Német Gábor (2. hely): Nem volt meg az a tempó, amit szerettem volna. Nem akarok kifogásokat keresni, de úgy éreztem, hogy nem úgy fordul az autó, ahogy elképzeltük. Azt vártam, hogy amit a teszten kipróbáltunk az működni fog, de nem volt meg az a komfortérzet, ami kellett volna. De azt is el tudom képzelni, hogy a gumit nem tudtuk elégéé megmelegíteni, és ebben a felhős időben nem tudtuk működésre bírni. Azt csináltuk, amit elterveztünk, csak valahogy a tempó nincs meg, Geri is úgy érezte jobbról, hogy ez nem az, ami kellene.

Kihez viszonyítasz? Ha Mixi nem lenne, akkor nem állnátok rosszul.

Mixi mutatja mindig a szintet, hogy hova kellen eljutni, irigylem benne, hogy az első pillanattól kezdve nagyon jól tud menni. Nekem a legtöbb esetben kell pár szakasz amíg belerázódok, főleg az idegen pályákon nem mertem többet vállalni. Szerencsére tiszta körünk volt, nem vállaltunk semmit túl, úgyhogy örülünk a második helynek.

Hogy tetszett a kör, mert változatos pályákon mentetek?

Kisgyónbánya sodrósabb volt, mint ahogy elképzeltük, úgyhogy izgalmas volt, plusz fékproblémánk volt. Ott beesett a háromnegyedénél a fékpedál, amit nem értettünk. Tés előtt légteleníteni kellett, és utána nem volt gond.

foto: MGR Images/Makai Gergely

Czékmány Norbert: Amikor az árokban félig az oldalán indítgatod az autót és az csak harmadjára sikerül egy ötödikes megforgás után, az időt vesz igénybe. Ez most legalább 28 másodperc, de most már ezt is tudjuk. Ez volt az első gyorsasági kalandja, azóta pedig keressük magunkat egy picit, de az utolsó kettő gyorsasági már elfogadhatóan sikerült.

A 16.6 másodperc hátrány Határ Attila mögött lefaragható?

Most már muszáj azt mondani, hogy a saját tempónkban közlekedünk, de látod az mit eredményez. (nevet) Lehet, hogy lassabban kellene mennem, mint a saját tempóm, vagy egy kicsit megfontoltabban. Ott is az volt a baj, hogy nem éreztem tökéletesen magam az autóban mégis rápróbáltam, amiből baj lett. Kicsit lehet, hogy visszább kell venni és az lesz a gyümölcsöző, mert a pontok tekintetében többet érne most a második helyért járó pontcsomag is, mint a nullázás. Ezt most a szervizben eldöntjük a csapattal.

foto: MGR Images/Makai Gergely

Kerék Balázs: Jó volt. Meglepődtem, hogy a Rábaring is tetszett végül. Kisgyón csodálatos, minden percét nagyon élveztem, egyedül az Olaszfalut nem kedvelem annyira, nagyon lobogós, keskeny, beporozott a földekről. Mi kimentünk egy olyan setuppal, hogy Kisgyónon menjünk egy jót, de nem tudtunk jót menni, mert háromszor lelógattam az erdőbe úgy, hogy volt belőle kis pifpuff, mire kijöttünk az árokból. Sukorópátka is teljesen jó, úgyhogy összességében szuper volt a kör.

Ha most állítotok a szervizben, akkor az élvezetre vagy a pontokra állítotok?

Bosszant, hogy nincs realitása, hogy Norbival meccseljünk, és most elment annak is az esélye, hogy Határ Atival meccseljünk, úgyhogy elég cudarul állunk. Azért szeretnék gyorsulni, mert a puha kocsi a lobogósokon is hátrány volt és a Rábaringen is dülöngélt, a lassú kanyarokban tolta az elejét. Állítunk egy másik setupot, negyeidk helyen vagyunk, innen rosszabbul már nem járhatunk.

foto: MGR Images/Makai Gergely

Zagyva Dorka: Nagyon furcsa volt, szoknom kell még az autót, és mivel teljesen új a kocsi, nagyon nagy fenntartásokkal megyek, mert féltem. Viszont már szépen lassan kezdünk gyorsulni.

A jobb egyből milyen utasításokat kapsz?

Sok tanácsot kapok és apa próbál hajtani, hogy menjek, menjek és higgyem el, hogy mi az ami elfér, és azt is mondja, hogy hol kell odafigyelni.

foto: MGR Images/Makai Gergely