Csomós Miklós és Nagy Attila vezeti a II. WHB Győr Rallyt a szombati nyolc gyorsasági szakasz után. A második helyen Német Gáborék, a harmadikon Velenczei Ádámék zárták az első napot.
A délutáni körben három szakaszt nyert Csomós Mixi és Nagy Attila, és ahogy ígérte, túlságosan nem is növelte előnyét, hanem inkább vigyorogtak – ahogy a harmadik szakasz végén mondta-, és estére 20.9 másodpercre hizlalták a különbséget Német Gábor előtt.
A másik Fabia RS Rally-vel versenyző duó háromból háromszor második lett, mögöttük Velenczeiék és Turánék következtek a Rábaring előtt. A különbségek nőttek köztük is, de még nem dőlt el semmi.
A Rábaringre Csomósék gyorsultak, Turánék sokat javítottak, de Velenczeiék is, ám a negyedikként érkező Német Gábor ezúttal legyőzte Mixit és 1.1 másodperccel jobbat autózott a Rábaringen, ezzel stabilan másodikak, Velenczeiék 12.9-re vannak tőlük.
A Peugeot Kupában viszont Czékmány Norbiék a déli szervizben a támadás mellett döntöttek, már Kisgyónbánya végére ledolgozták a déli 16 másodperces hátrányt és átvették a vezetést a kupában. Határ Attila pedig a hármas szakasz végén kicsit tanácstalanul érkezett a beíróba, nem tudta, hogyan tűnt el ilyen hamar az előny. A Peugeot Kupa harmadik helyére lépett Kerék Balázs, ehhez kellett az is, hogy Kisgyónbányán Viszló Csaba műszaki hiba miatt kiesett. Az RC4 kategóriában Ifj. Fogarasi Attila előnye a hetes gyorsasági végéig tartott
Az ORB2-ben ismét változott az első hely tulajdonosa, Rónavölgyiék Olaszfalu előtt kiálltak egy futóműalkatrész törése miatt, így Baksaiék vették át a vezetést, de a Rábabringen Faltusz Dávid volt a leggyorsabb és ő fejezte be első helyen a napot.
Vasárnap az ORB1 és az ORB3 öt gyorsaságit teljesít, az ORB2 pedig a városi szakaszon fejezi be a II. WHB Győr Rallyt.
Csomós Miklós (1. hely): Versenyzőként mindig zavar, ha az utolsó szakaszt 1.1 másodperccel elveszíted, de most nincs jelentősége. Jónak éreztük belülről, és azt hittem 3-4 másodpercet javulunk, de mégis alig lett jobb az első körhöz képest a Rábaring.
Viszont a hetes gyorsasági végén azt mondtad, hogy vigyorogtok és élvezitek.
Így is van, jó minden, jól érezzük magunkat az autóban. Négy gumival csináltuk végig a napot, nem tettünk fel újakat délutánra, próbálunk spórolni a büdzséből, mert nem állunk túl jól.
A verseny előtt azt mondtad, hogy ha elég az előny, akkor a belvárosi szakaszon a közönségnek autózva feláldoztok belőle egy kicsit. Ez már elég?
Szerintem elég, és holnap még lesz addig két gyorsasági, így hasonlót szeretnénk csinálni holnap a győri szakaszon, mint tavaly.
Német Gábor (2. hely): Nagyon örülünk, hogy a napot sikerült szakaszgyőzelemmel zárni, szerettük volna ezt elérni egész nap. Sajnálom, hogy az első kör így elment, nem tudtunk jól működni. A szervizben jelentősen állítottunk a kocsin, és ez bevált. Sokat kellett szerelnünk, mert Kisgyónbányán három felnit is megütöttünk, de szerencsére csak egy engedett el, mert csak egy pótkerekünk volt. Ha megnézed a bal hátsót az elég rendesen elhajlott, imádkoztunk, hogy kibírja, de szerencsére nem volt gond. Holnap nem számolgatunk, megyünk, ahogy tudunk, és meglátjuk mire elég. A pályák nagyon nehezek lesznek, megteszünk mindent, hogy jól sikerüljön.
Velenczei Ádám (3. hely): Érzésre jobb volt délután, mint az első kör, sajnos Német Gabi kicsit eltávolodott, de nem fogunk feltartott kézzel versenyezni. 10 másodpercre van tőlünk, jön még két nehéz gyorsasági, megpróbálunk mindent megtenni, hogy eléjük kerüljünk. Mixi már jobban elhúzott, ha nem hibázik és nem lesz technikai gondja, őt már nem lehet megfogni.
Mit jelent a mindent megtenni? Magatokban kerestek valamit, vagy az autón próbáltok állítani?
Alapvetően jól be van állítva a kocsi, igaz, ha még egyszer indulnánk, bizonyos gyorsokra másként csinálnám. Magunkban kell a változást keresni. Viszont azt is érzem, hogy a technikás részeken vagy felfelé most jött ki a régebbi autó hátránya, a tempós-lobogós részeken közelebb tudunk menni hozzájuk. Holnap Bakonybél és Ravazd is ilyen lesz, ott próbálunk majd mindent beleadni.
Zsiros Gábor (4. hely): Az utolsó gyors előttig nem volt annyira jó kedvünk, mert volt olyan szakasz, ahol többet kaptunk, mint szerettünk volna, de a Rábaring visszahozta a kedvünket, mert bár negyedik időt mentünk, de érzésre jobb volt. Meglátjuk, holnap támadunk, bármi lehet. Holnap kíváncsi leszek lefelé a lobogásra, 200 felett megyünk majd, nem azt mondom, hogy a zabszem nem lesz a fenekünkben, de áttolunk mindent ahogy kell.
Osváth Péter (5. hely): Ezzel a technikával ez nem rossz eredmény, kell azért sietni hozzá. Megpróbálunk úgy menni, hogy gyors legyen, de nagy balhét ne csináljunk. A felkészülés nem változott, talán azért ilyen jó eddig az eredmény, mert ezek a pályák nekünk is újak mert tavaly nem mentünk, de a többieknek is szinte teljesen új minden. Mi pedig olyan régi ralisok vagyunk, akik megyünk, ahogy a tréning alapján tudunk. Azokon a versenyeken, ahol jobban fel lehet készülni , mindig hátrányban vagyunk, mert nekem erre se időm, se kedvem nincsen. Azt hallottam, hogy ez nagyot fog változni, és akkor lehet, hogy kicsit még előrébb kerülünk.
Régi ralisként a változatos karakterű pályáknak is örülsz?
Nagyon. Az a Kisgyőnbánya most már a második körre rossz volt, de ez a rali! Amikor mi kezdtük, akkor ez ilyen volt és ezt szerettük meg. Remélem, hogy a holnapiakat is ennyire élvezem majd.
Klausz Kristóf (6. hely): Küzdelmes volt, nem is kicsit elmarad a várakozásaimtól. Van némi technikai gond, de nem az a fő ok, inkább magammal van harcom. Az előző versenyen történt bukásból úgy látszik időbe telik kijönni. Remélem már nem kell hozzá sok idő.
Holnap egy nagy szurkolás hazai pályán a városi gyorsaságin segíthet?
Nyilván igen, a hazai közönség előtt szuper versenyezni. A szorongásunk viszont abból is fakad, hogy idén próbálunk ott lenni az elejében, meglátjuk, hogy alakul a vasárnap.
Czékmány Norbert (RC4 1. hely): Délben a csapatmegbeszélésen ugyan nem kaptam meg egy az egyben ezt az instrukciót, de picit éreztették velem, hogy nincs veszve a meccs. Mivel ez a forgatókönyv nem először fordul elő nálunk, hogy gikszerrel kezdünk és a nap folyamán ezt igyekszünk javítani, ezért ez egy olyan szerzett rutin, amire nem vágyunk, de van. Ennek mentén építettük a mai napot. Sikerült 28 másodperc hátrányból másfél előnyt kovácsolni, így holnap új nap kezdődik a 2WD-ben és az RC4-ben, a Peugeot Kupában viszont van annyi előnyünk, ami talán megnyugtató. Örülök, jó lett a nap, megtaláltuk a beállításokat is, így felemelő érzés, hogy újra meccsben vagyunk.
Mixitől azt kérdeztem, hogy mekkora előny kell a városi gyorson, hogy a közönségnek is autózzon. Neked mennyi kell?
Ha valaki megmondja, hogy utána a két szakaszon mennyire lesz rá szükség, akkor éppen annyi.
Határ Attila (Peugeot Kupa 2. hely): Versenyzőként nem olyan jó megélni, hogy 30 másodperc előny elolvad. Próbálod a gyorsaságin húzni, azt gondolod, hogy gyorsan mész és mégis nagyon kevés, és így nehéz, mert nem érzed, hogy versenyben vagy. Ha egy-kettőket kapsz, akkor jól van, de 5-6 az elég sok. Kicsit tanácstalan is vagyok, hogy mi az oka, lehet a kocsival valami, bennem is lehet ez az idő. Norbi most nagyon jó, más világ, ezt el kell ismerni.
A holnap mit vársz?
Tetszenek a pályák, azt gondolom, hogy gyors leszek rajta, de a mai napot előrevetítve ez nem biztos. Próbálom magamból kihozni a legtöbbet, nem olyan nagy még a különbség, bármi történhet, meglátjuk.
Zagyva Lajos: Szerintem a második kör szuper volt. Az első körre az lett megbeszélve, hogy mivel életében nem ment még ilyen kocsival, próbáljunk meg végig menni a pályákon és majd a második körben érzi, hogy mit lehet rátenni. Ezt megtette, felnőtt módjára, építkezett, a második kör sokkal gyorsabb volt, viszont jobb oldalról is érzem, hogy más vezetési stílust igényel ez a kocsi, mint a Peugeot. Az nagyon direkt, igaz ott megvan a jó beállítás, és a Forddal még molyolgatnunk kell kicsit, de máshogy fordul, másképp kell terhelni és ez Dorka számára még néha meglepő. Gyorsulni fog vele, de most még nem jött el az ideje.
Délben azt mondta, hogy vigyázni fog rá, mert új az autó. Egy édesapa biztosan örül ennek, hogy a lánya ennyire vigyáz egy új autóra. (már a kérdés alatt nevet…)
Én is nagyon örülök neki, és tényleg se egy karc nincs rajta, se egy meleg sztorink nem volt. Szépen építkezik, magabiztosnak tűnik.
Ott van a levegőben, az, hogy mire készültök?
Szerintem most erre nem figyel. A cél az hogy megjelenjen az e-wrc-n az eredmény, akármilyen is legyen, mert kint figyelik és látják, hogy ment vele, és remélhetőleg teljesített egy versenyt. Erre törekszünk.