A vasárnapi belvárosi gyorsasági szakaszon az előző évhez hasonlóan húszezren követték nyomon a II. WHB Győr Rally eseményeit, amelyet a tavalyi versenyhez hasonlóan Csomós Mixi nyert meg, ezúttal már Nagy Attila navigálásával.
Három napra a rali vette át a főszerepet Győr sokszínű sportéletében, a II. WHB Győr Rallyn 5 kategóriában 123 páros indult. A második győri versenyre a rendezők újításokkal is készültek, amelyekből mind a közönség, mind az indulók profitálhattak. A két leginkább család- és nézőbarát szakasz, a Rábaring és a belvárosi pálya, más-más napra került, az itiner pedig szinte teljesen megújult, és két, évtizedek óta nem használt gyorsasági szakasz is helyet kapott az útvonalban. Ez utóbbihoz komoly felújításokat is elvégzett a rendező a szakaszokon, 150 aszfaltot használtak fel a kátyúzási munkákhoz, emellett közel 500 méter szalagkorlátot is kicseréltek.
A 2024-es futamhoz új támogatók is csatlakoztak, a névadó WHB Group mellett a V-Híd Zrt., a Staff House Zrt., a Metabond és Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata is támogatásra méltónak tartotta a rendezvényt. A verseny mögötti összefogáshoz csatlakozott a HUMDA a Széchenyi Egyetemi Csoport tagja, a Széchenyi István Egyetem, az ETO Park Hotel és az ETO Park Szolgáltató & Élményközpont valamint a Győri Autóközpont Zrt. Szakmai partnerként a TRP Events és a Mitko Magyarország működött közre a rendezésben, a hivatalos média partner a Győr+ Média Zrt. volt, hivatalos ásványvíz partnerként a Vis Vitalis segítette a versenyt. A Zöld Élet Szociális Szövetkezet, a Hertz, a Rába Nyrt., az Adamax Kft és a KMI Autóház is felismerte, hogy a nem csak a hazai rali, hanem a régió életében is fontos, hogy színvonalas események találjanak otthont Győrben és környékén.
Pénteken a Dunakapu téren fesztiválhangulatban kezdődött a verseny, számtalan program kapott helyet a rali új központjában, és az ETO Park területén kialakított szervizparkban is sokan megnézték a csapatokat. A régi időket idéző rajtceremónia megmutatta, hogy hatalmas az érdeklődés a verseny irányt, szombaton pedig rengetegen voltak a Rábaringen, és az erdei szakaszokra is sokan kilátogattak. A hazai rali jövőjéről festett bíztató képet, hogy a Rábaringen sok kisgyermekes család is szurkolt a párosoknak, köztük sok olyan nézővel, akik többéves kihagyás után tértek vissza a pálya szélére, ahol biztonságos körülmények között követték a versenyt, könnyen parkolhattak, a szolgáltatások közé pedig a kihangosított, szakértő műsorvezetés is belétartozott.
Vasárnap a látványos belvárosi gyorsasági szakasz volt a sláger, az előző évhez hasonlóan húszezren követték nyomon a megméretést. A versenyzők emellett kiemelték azt is, hogy a pályák összeállítása is remekül sikerült, minden körben változatos nyomvonalakon mérték össze a tudásukat, ami a klasszikus raliversenyeket idéző sportszakmai kihívást is jelentett.
Az abszolút versenyt a tavalyi után az idén is Csomós Mixi nyerte meg, ezúttal már Nagy Attila navigálásával. Másodikként a Német Gábor, Németh Gergely páros ért be, a harmadik a Velenczei Ádám, Vánsza Zsolt páros lett, míg Turán Frigyesnek és Zsiros Gábornak ezúttal be kellett érnie a negyedik hellyel. Az ORC-ben a Balla Tamás, Bruncvzik Zsolt kettős volt a leggyorsabb.
„Jó volt ismét itt versenyezni, jó volt látni, hogy ennyien jöttek a városi gyorsaságira. Szerintem ilyen rendezvények kellenének a magyar raliba, amit a város is ennyire támogat, a családok is szívesen jönnek el, van show része, ott a Rábaring, ami könnyen megközelíthető, vannak erdészeti szakaszok, szóval változatos a rendezvény és mindenki megtalálja azt amit szerethet a raliban. A versenyünk jól sikerült, megnyertünk sok gyorsaságit, köztük a power stage-et, rengeteg pontot gyűjtöttünk, nagyon jó csapatom van, nagyon jó autót kaptam, nagyon jó volt a gumi, Ati nagyon jól végezte a dolgát, így nekem csak fel kellett tennem a pontot az i-re” – összegzett a célban Mixi.
Az összetettben Csomós Mixiék előnye 33 pont Turánék, 36 Velenczeiék és 44.5 Németék előtt a szezonzáró, október 25–27-én esedékes Zemplén Rally előtt. Még mind a négy párosnak van esélye a bajnoki cím megszerzésére, de a legesélyesebb az első helyen álló páros.
A Historic-mezőnyben sem történt meglepetés, Wirtmann Ferenc és Kerekes József győzött a Ford Escort RS-sel, megelőzve a Müller Roland, Müller Roland és a Szombathelyi Péter, Heffner Gergő párost.
„Így, hogy nyertünk, már minden rendben van, de ez nem volt valami fényes, az első napon nagyon sokat szenvedtünk – értékelt Wirtmann Ferenc. – Volt problémánk az autóval, volt büntetésünk is, de végül a második napra ki tudtuk javítani az autót, vasárnap már minden rendben volt. Az Escort kibírta, de lesz munkánk rajta.”
Az ORB2-ben hazai győzelmet ünepelhetett a győri közönség, a külön engedéllyel induló, mindössze 17 éves Faltusz Dávid megnyerte élete első versenyét Csáki Zsuzsanna oldalán, ezzel minden idők legfiatalabb futamgyőztese lett az ORB történetében.
„Még nem tudom felfogni, hogy megnyertük, kell egy-két nap, mire feldogozom – mondta a célban Faltusz Dávid, akit navigátora, Csáki Zsuzsanna percíz és higgadt versenyzőként jellemzett. – Nagyon örülünk, biztonságit akartunk autózni, de úgy látszik, megvolt hozzá a tempónk. A Rábaringen fordult meg az állás, rendkívül boldog vagyok, hogy otthon tudtam megnyerni az első versenyemet. Nagyon jól szervezett verseny volt, végig élveztem, remélem, hogy jövőre is visszatérünk, és ugyanilyen jót tudok autózni. A belvárosi szakasz elképesztő volt, rengeteg néző, hatalmas flow.”
Nála is jobban örült a második helyezett Baksai László, Erdei Zoltán páros, amely egy futammal a vége előtt bebiztosította a bajnoki címet.
„Huszonnyolc évet vártam a bajnoki címre, de gyorsan eltelik az idő, és úgy tűnik, későn érő típus vagyok – mosolygott Baksai. – Sokat dolgoztunk ebben az évben ezért, kellett hozzá egy kis szerencse is, de végig ott voltunk az elejében, talán mondhatom, hogy megérdemelten nyertünk, végre összejött egyszer nekünk is. Mindig elbuktunk valami nüanszon, elsősorban technikai hibákon, most nem, és ez óriási élmény, nagyon örülök.”
Az ORB3-ban a Rimár Tamás, Csicsely Pál kettős győzött, a második Lipóczky Dániel és Bottyán János lett, míg a dobogó harmadik fokára Rácz Gábor és Göngyösi Marcell ért oda.
„A Ravazd–Tényő vége valami fantasztikus volt, én nagyon szeretem a gyors kanyarokat, úgyhogy ez nagyon tetszett – értékelt a célban Rimár Tamás. – Volt azért problémánk, a második gyorson kaptunk egy defektet, de szerencsére csak négy kanyarral a vége előtt, úgyhogy azért sikerült beérnünk. Aztán a hármas gyorson a murvás részen kaptunk még egy defektet az etapon, és az utolsó gyors előtt rájöttünk, hogy a felrakott pótkerékben alacsony a guminyomás… Úgyhogy nagyon óvatosan kellett jönni, vigyáztam is rá, de így is jó lett az idő, nagyon örülök a győzelemnek.”
A II. WHB Győr Rally kandidálófutam volt a Mitropa-kupára, és a tökéletes biztonsági körülmények között megrendezett verseny után jó esély van arra, hogy a futam jövőre egyben a Mitropa-kupa része is legyen.
„Nyolc hónap kemény munka van a hátunk mögött – foglalta össze a tapasztalatokat Őry Tamás, a szervezőbizottság elnöke. – Most érezzük csak igazán, mekkora eseményt valósítottunk meg. Vasárnap a belvárosi gyorsasági futamokon húszezer néző izgulta végig a rallyshow-t, emellett pedig három megyét érintettek a futamok, amihez rengeteg egyeztetésre volt szükség a hatóságokkal, nemzeti parkokkal és az erdészettel. Szerencsére Győrtől és az Egyetemtől minden támogatást megkaptunk, így most már a város részének érezzük magunkat.”
A szervezők kiemelték, hogy rengeteg energiát fordítottak a közönség tájékoztatására és a biztonságos nézőpontok kialakítására, a közönség pedig példaértékűen betartotta az előírásokat.
A II. WHB Győr Rally győztesei
ORB: Csomós Miklós – Nagy Attila 1:09:38.4
ORC: Balla Tamás – Brunczvik Zoltán 1:18:49.4
HIST: Wirtmann Ferenc – Kerekes József 1:26:41.6
ORB2: Faltusz Dávid – Csáki Zsuzsanna 52:28.6
ORB3: Rimár Tamás – Csicsely Pál 34:25.0