Hazai versenyeken régen látott mennyiségű szurkoló előtt kezdődött a II. WHB Győr Rally rajtceremóniája az ORB3 mezőnnyel, majd a nagyobb kategóriákkal csak fokozódott a nézők száma, így kijelenthető, hogy a verseny már az első gyorsasági előtt sikert aratott.
„Nagyon lelkes vagyok, és már most, nagyon jó visszajelzéseket kapok a versenyzőktől” – kezdte Őry Tamás a rendezőbizottság vezetője. „Az látszik, hogy kemény lesz a verseny, kemény a pálya. De végül is ez nem a kisasszonyok sportja, így a pályákkal is elégedett vagyok. Felkészültünk, jó az időjárás, és az már most látszik, hogy jó döntés volt behozni a rajtot a Dunakapu térre, Győr város szívébe, ahol már most fantasztikus a hangulat és vasárnap ez még fokozódik majd.”
A II. WHB Győr Rally szervezésekor a tavalyi verseny tapasztalataira is építettek, és a két fontos módosítás történt, amivel elsősorban a szurkolókat igyekeztek kiszolgálni, igaz, ha a szurkolók sokan vannak és jól érzik magukat, az a versenyzők hangulatát is meghatározza.
„Láttuk, hogy kell egy olyan központ, ahol szurkolói zónát építünk, sok-sok kiegészítő programmal, ez lett a Dunakapu tér. Nincs autóforgalom, mégis jól megközelíthető, rengeteg ember jár itt napközben, sok család érkezik. A másik változás, hogy a tavalyi évben megtapasztaltuk, hogy mekkora az érdeklődés a Rábaring iránt, így teljesen átszerveztük az oda jutást, a beléptetést, a parkoltatást, egy új nézői pontot alakítottunk ki, és a környezetet is úgy alakítottuk át, hogy mindenki jól tudja magát érezni, úgyhogy rendezvényszervezői szempontból ez volt talán a legnagyobb kihívás” – mondta Őry Tamás.
Szujó Zoltán az MNASZ elnöke is részt vett a rajtceremónián, ahol ő is némiképp meglepődve látta, hogy mennyien kíváncsiak a mezőnyre.
„Jó látni, hogy a Dunakapu tér, már a verseny kezdetekor is ennyire jól működik, fantasztikus, hogy már a rajtceremónián ennyien vannak. Gyönyörű ez a tér, és már felvillantja azt, amit a jövőben szeretnénk ezzel a versennyel, azt, hogy nem csak a rajongókat igyekszünk kiszolgálni, hanem a családtagokat is, és minden győri polgárt. Nagy öröm, hogy ez itt most működik, hiszen rengeteg szórakozási, időtöltési lehetőséget kínálunk, és ez nem csak a nézők, hanem a versenyzők hangulatát is meghatározza, akik láthatóan nagyon jól érzik magukat. Szakmai szempontból örülök annak is, hogy a tegnap esti megbeszélés az új szakvezető Varga Attila és a versenyzők részvételével azt hiszem, hogy megtette a hatását, nagyon sok mindenről tudnak érdemben beszélgetni.”
A II. WHB Győr Rally egyik legnagyobb sikere, hogy két évtizedek óta nem használt gyorsasági szakaszt is sikerült bevonni a verseny programjába. Ehhez rengeteg munkára, útfelújításra, korlátépítésre és javításra is szükség volt, ám ezzel a versenyzők és a nézők régi vágya teljesült.
„Elképesztő sok munkára van ahhoz szükség, hogy egy verseny összeálljon és jó látni azt, hogy a versenyzők is örömmel fogadták ezeket a régi-új gyorsaságukat, úgyhogy szerintem nagyon fogják élvezni a versenyzést a hétvégén. A végén pedig nézőket kérem, hogy magukra is vigyázzanak, mert ezzel tudnak erre a fantasztikus szakágra ralira is vigyázni” – mondta Szujó Zoltán.
A II. WHB Győr Rally első ORB1-es autója szombaton 7:40-kor hagyja el a szervizparkot, ahol este 18:49-kor fejezik be a napot nyolc gyorsasági teljesítése után. Az első napon az ORB2 mezőnye teljesíti a szakaszokat, majd vasárnap az ORB3 indul az első osztállya együtt a fennmaradó öt gyorsaságin, de vasárnap 10:30-tól az ORB2 is elindul a városi gyorsaságin, őket az ORB1 és az ORB3 követi majd a Győr belvárosában kialakított látványos pályán.