Két gyorsaságival a verseny vége előtt Csomós Miklós és Nagy Attila vezet a II. WHB Győr Rallyn, de a második helyen álló Német Gábor és Németh Gergely három szakszt is megnyert, ezzel faragott a különbségen.

Ez maga a Mekka – mondta a Mitsubishivel versenyző Balla Tamás a Ravazd-Tényő gyorsasági végén, de akár mindhárom vasárnap reggeli pályára mondhatta volna. Bakonybélen technikás pályán felfelé haladt a mezőny, Ravazdon kétszázzal robogtak lefelé, Győrben pedig hatalmas tömeg előtt mutatták meg magukat. Ez az igazi rali, akárki akármit mond.

Német Gábor csak annyit mondott tegnap egy kis félmosollyal, hogy mindent megtesznek, hogy jól sikerüljön a nap. Beváltották az ígéretet, az első két szakaszt nyerték. Bakonybélen Csomósék követték őket 1.2 másodperccel, Ravazdon Velenczeiék, de a 14.35 kilométeren csak egyetlen tized volt a két pilóta közt. Csomós harmadik lett, ezúttal két másodperc hátránnyal, ami azt jelentette, hogy Német 17.5-re faragta a különbséget kettejük között.

Ravazdhoz még annyit, hogy Németék átlagsebessége 131.6 km/h volt….

foto: MGR Images/Makai Gergely

Győr belvárosában más beállításokat és más képességeket igényelt a pálya, no meg jókora önuralmat, hogy az embertömeg előtt ne húzzanak rá a kézire, ne tegyék keresztbe az autót a versenyzők. persze hibázni is könnyű volt, a padkák és a futóművek köztudottan nem ápolnak jó barátságot egymással.

Mixiék megígérték, inetgettek, kaptak is majd hat másodpercet a belvárosban is leggyorsabb Német Gábortól. Velenczei lett a harmadik, ők is autóztak a közönségnek, Turán pedig ezen a szakaszon az időre szavazott és másodikként ért a célba, ám továbbra is a negyedik helyen áll.

A szerviz után két gyorsasági következik, Csomós előnye 11.6 másodperc Német előtt, az utolsó szakaszon, a gyors Ravazd-Tényőn a plusz pontokért is csatáznak majd a párosok.

foto: MGR Images/Makai Gergely

Csomós Miklós (1. hely): Kicsit félgőzzel megyünk, értelmetlen lenne kockáztatnunk, új szakaszok is voltak, így beosztással versenyeztünk. Minden egyes átnyomósat elemelgettem, ami kérdőjel padlón ott nem megyünk padlón, úgyhogy nem mondom, hoyg lassan megyünk, de 70-80 százalékon. A belváros tavaly már meghatározó volt nekem, most is rengetegen voltak és úgy gondoltam, nem ezen fog múlni, a nézőknek autóztunk és biztos voltam benne, hogy ez 5-7 másodpercünkbe kerül. 100-120-nl is belehúztam a kézifékbe, a körforgalmakat is látványosabban fordultuk, de úgy gondolom ez is a show része. Német Gáborék nagyon jól mennek, sokat fejlődött, le a kalappal előttük. A rutinom miatt szerintem még gyorsabbak tudunk lenni, de ők is tényleg nagyon gyorsak, az a kérdés, hogy meddig bírják ezt a nyomást, vagy ezt a tempót, mert tényleg gyorsan megy az eleje.

foto: MGR Images/Makai Gergely

Német Gábor (2. hely): Próbáltunk sietni, megtenni mindent amit tudunk. Nagyon nehéz a két ismétlődő pálya, magas az átlagsebesség és ezeken a tövezéseken átmenni nem egyszerű feladat. Szerencsére minden rendben volt, de elfáradtam a kör végére, jól jön a pihenő.
Nem számolgatunk az utolsó két szakaszra, de a 11.6 másdperc szerintem túl sok két szakaszra, talán még a Power Stage amit szeretnénk megpróbálni, de 130 feletti átlaggal nem könnyű és a pálya sem fog javulni, így extra feladat elé állít minket, ezt kell megoldani.
Velenczei Ádám (3. hely): Bakonybél nem sikerült úgy ahogy szerettem volna, végig felfelé mentünk és ott sokat kaptunk Gabitól. Ravazdon nagy az átlagsebesség, ott tudjuk tartani az RS-ekkel a versenyt. Nyilván egy-két másodpercet még lehet találni, de túl nagy már a különbség.
Milyen volt 200-zal lefelé?
Iszonyatos, nagyon nagy tempót kell menni, de nekünk mindig tetszettek az ilyen lobogós pályák. A belvárosban viszont nem mentünk az időre, próbáltam látványosan menni, kéziztem mindenhol, remélem tetszett a nézőknek.

foto: MGR Images/Makai Gergely