Péntek délután a Győr belvárosában rendezett prológgal vette kezdetét a HUMDA Országos Rally Bajnokság negyedik fordulója. 

A 3. WHB Győr Rally nyitónapja leginkább a nézőknek jelentett kihívást, mert választani kellett, hogy a látványos rajtceremóniát nézzék végig, vagy a belvárosi szakaszon csodálják meg a versenyzőket. Sőt a Dunakapu téren és a többi helyszínen zajló kísérőprogramok is csábították a szurkolókat, így az biztos, hogy senki sem unatkozott a pálya környékén. Mivel a prológon elért idő nem számít a végeredménybe, így minden páros felszabadultabban autózott, igaz a padkákat megtisztelték az éles mezőnyök tagjai, hiszen szombat reggel már hibátlan technikával indul a pontgyűjtés.

A Showtime kategória tagjai nyitották a sort nem sokkal 17 óra előtt. Gál Baba Porschéja, hegesztett differenciálműves Tesla, Csík Zoltán csodás Subaru WRC-je, Cseh Vilmos Skoda Fabiája, Ladák, BMW-k, és a Széchenyi Egyetem csapatának Formula Student versenyautója egyaránt remek felvezetés volt a versenyzők előtt.

A 3. WHB Győr Rally Rally 2-es mezőnyének tagjai általában kopott abroncsokkal, sőt néha téli gumikkal készültek arra, hogy ők is szórakoztassák a közönséget. Számukra már komoly téttel bír a szombat és a vasárnap, nekik két külön versenyt hoz ez a két nap, mindkét este eredményhirdetéssel és természetesen az áhított bajnoki pontokkal. Emiatt talán hajszálnyi feszültség is érezhető volt a rajtdobogón adott interjúkban, hiszen régen volt ekkora tétje egy hétvégének ebben az osztályban.

60 éves Skoda, világszinten egyedülálló Polonez, Opelek, Ford Escort, Toyota Celica és természetesen az elmaradhatatlan Ladák következtek a pályán a Historic mezőnnyel. Az öreg raliszurkolók múltba révedve nosztalgiáztak, a fiatalok ámultak – az autók hangja, illata és látványa mellett a jellemzően autójukkal vetélkedő korú pilóták ügyességén is elcsodálkozva.

Az első osztály már sötétben érkezett a rajtdobogóra és a pályára. A fényhidak és a vakuk még tovább fokozták a látványt és természetesen a végére a csúcskategóriás autók már komoly tempót autóztak, még úgy is, hogy a bajnoki pozícióért harcolók igyekeztek megtalálni az optimális arányt a biztonság és a szórakoztatás között.

Szombaton a Rally2 a Kisgyónbánya – Csőszpuszta gyorsaságival kezdi az első versenynapot 8 óra 48 perckor, majd a Tés – Olaszfalu és a Bakonybél – Kőris-hegy következik. A kört megismétlik, végül a Tés – Olaszfalu és a Bakonybél – Kőris-hegy szakasz után gördülnek a Dunakapu téren a dobogóra.

Az ORB, ORC és Historic mezőny szintén ezen a három pályán versenyez, ők 8:13-kor kezdenek Bakonybélen, majd Kisgyónbányán és Tésen folytatják és szintén 8 szakaszt teljesítenek szombaton.

Mindkét kategória számára újdonság, hogy a nap közepén nem térnek vissza az ETO Parkban kiépített szervizparkba, az autókat Zircen, egy kihelyzett szervizponton kell mindössze 20 perc alatt felkészíteni a délutánra.

A prológ eseményeihez hasonlóan a versenynapokról is lesz élő közvetítés a Telekom Live youtube csatornáján.

foto: Makai Gergely / MGR Images